30 Temmuz 2016 Cumartesi 21:26
15 Temmuz darbe teşebbüsünün finansörü Birleşik Arap Emirlikleri mi?

Middle East Eye Genel Yayın Yönetmeni David Hearst’ün Türk istihbarat servisine yakın kaynaklara dayandırdığı haberinde, BAE yönetimine danışmanlık yapan Muhammed Dahlan’ın darbe girişiminden haftalar önce Türkiye’de darbecilere para transferi yaptığı ve Fethullah Gülen’le ABD’de yaşayan Filistinli bir işadamı üzerinden iletişime geçtiği öne sürüldü.
Haberde, Filistin’deki El Fetih'in sürgündeki eski liderlerinden olan Dahlan’a yakın bu kişinin kimliğinin Türk istihbarat servisleri tarafından bilindiği bilgisi de yer aldı.
Guardian gazetesinin eski editörü olan Hearst’ün haberinden öne çıkan vurgular şöyle:

— 15 Temmuz’da darbe gecesi boyunca Dubai merkezli Arap medyası, Sky News Arabic ve El Arabiya dahil, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve iktidardaki Adalet ve Kalkınma Partisi’ne karşı yapılan darbenin başarılı olduğu yönünde asılsız haberler yaptı.

— Bir noktada BAE destekli medya organları, Erdoğan’ın ülkeden kaçtığı yönünde haberler yaydı.

— BAE’nin darbeyi kınaması ve Türkiye’nin meşru Cumhurbaşkanı Erdoğan’a destek vermesi için 16 saat geçti. Suudi Arabistan, bir saat önce kınama yayınladı.

DARBE BAŞARISIZ OLUNCA…
— Darbe girişiminin başarısız olmasının ardından BAE Ankara’yla arayı düzeltmeye çalıştı. Dubai Uluslararası Havalimanı’nda darbeyle bağlantıları olduğundan şüphelenilen iki general gözaltına alındı.

— Dahlan’ın BAE’den ayrılmak zorunda kaldığı ve Mısır’a gittiği sanılıyor.

— Dahlan, Ortadoğu’daki muhtelif operasyonlarında BAE’nin fon ve bağlantıları için kanal olarak kullanıldı.

— Middle East Eye, Mayıs ayında, BAE, Ürdün ve Mısır’ın Dahlan’ı Filistin Cumhurbaşkanı Mahmud Abbas’tan sonra Filistin lideri olmasını istediği yönünde haberler yaptı.

— Dahlan’ın Libya’da iç savaş çıkarma girişimleriyle bağlantılı olduğu sanılıyor.

Türk medyasında daha önce çıkan haberlerde, BAE hükümetine danışmanlık yapan Dahlan’ın yasadışı yollardan Türkiye’ye girerek hükümete karşı muhalif bir oluşum örgütleme girişiminde bulunduğu iddia edilmişti.

SAYGIN MEDYA KURULUŞLARININ REFERANS ALDIĞI BİR PORTAL
Merkezi İngiltere’nin başkenti Londra’da bulunan Middle East Eye (MEE), Şubat 2014’te Ortadoğu’da yaşanan gelişmelere ilişkin haberleri duyurmak amacıyla kuruldu. Genel Yayın Yönetmenliği’ni İngiliz Guardian gazetesinin eski dış haber başyazarı David Hearst’ün üstlendiği sitenin tam zamanlı 20 çalışanı bulunuyor. MEE, BBC News, The Huffington Post, The Guardian ve The New York Times gibi saygın yayın kuruluşlarının haberlerinde referans olarak kullanılıyor. Hearst, MEE’nin hiçbir hükümet ya da hareketle bağlantısı olmadığını belirtiliyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.